Sunday 3 July 2011

- Erti Hidup-

Bismillah al Rahman al Rahim


jauh kita dari Allah, maka jauhlah Allah dari kita. sedang kita asyik memikirkan dunia, kita jadi lupa pada akhirat. barangkali, orang alim itu selalu diperibahasakan sebagai individu yang selalu ingatkan Allah. namun, lupa, manusia itu ada turun naiknya iman.

sejauh mana kita menjaga hati, semakin dekat syaitan pada kita. matlamat syaitan selagi boleh menyemak, dia akan menyemak. samaklah diri kita. manusia tidak terlepas dari membuat dosa. dosa kecil mahupun dosa besar.

bertaubat. fahami konsep taubat. fikir guna akal. fikir guna iman. Allah sentiasa mengampuni hambaNya. lihat betapa sayangnya Dia pada manusia.

kadang kita terlalai. titik hitam. tapi. Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk kita. pintu taubat yang hanya tertutup disaat kiamat sudah menjengah. jauhkah saya dari Allah?

kita tanya diri kita. berubah itu pasti. pintu berubahan yang sentiasa berevolusi. masa akan mengubahnya. lambat mahupun cepat saya pasti akan berubah.

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” QS 13:11

No comments:

Post a Comment