Monday 24 December 2012

Pesanan buat Muslimah dari seorang Muslim :

by:fb srikandi2 islam
(Mujahidah Asrar)

Pesanan buat Muslimah dari seorang Muslim : 

Semenjak kebelakangan ini, dan mungkin dah bertahun ini, saya melihat wanita-wanita islam (bujang) Malaysia selalu buat promosi di FACEBOOK, tentang mencari pasangan dengan ayat berbunga2, merintih2, menyeru2, mendayu-dayu, memuja-muja, walau menggunakan Hadith rasulullah berkenaan cinta, dihuraikan pula dengan umpama lelaki yang sedang berKASANOVA.

Lebih menyedihkan mereka yang berminat berAYAT seperti itu adalah yang sopan santun, berpurdah, berjilbab labuh, menutup aurat dan lain-lain. Tidakkah anda berasa merendah martabat wanita? Kerana FB bukan tempatnya.

PERCAYALAH SESUNGGUHNYA IA MEMUALKAN BAGI LELAKI SOLEH, dan menaikkan syahwat bagi lelaki toleh/Mata keranjang,pemaksiat dan lain-lain. Maka kiranya FB tempat anda meluah dan mecari,nantikan pemangsa akan memakan anda, akan sukar mencari idaman calon syurga hanya menumpu di FB.

Kiranya anda (wanita Muslimah) ingin mencari teman, adalah baik bukan di FB,carilah lihatlah mereka di majlis2 ilmu, di masjid2, di pertubuhan bait muslim, di medan perjuangan atau lebih mudah dikata medan Islamik.

WAHAI WANITA ISLAM,JANGANLAH DIBUKA PEKUNG DIDADA MENJADI TONTONAN UMUM,JAGA MARUAH ISLAM DAN WANITA MUSLIMAH.

Saat ini bukan sesuai bermadah pujangga memuji-muji lelaki demi mencari calon hati. Saat ini adalah lebih baik bersama dengan perjuangan islam, FB boleh menjadi medan dakwah,seru ummah membantu islam di Palestin, Rohingya, Suria dan lain-lain bentuk seruan kepada jalan islam. FB bagi wanita muslimah bukan hanya tempat menulis hadith cinta atau meluah kemaruk kasih..

Fikir-fikirkan.. Wanita YANG SUKA BERKHAYAL,
hiduplah dalam realiti dan bukan fantasi, membuang masa berpujangga, menjumud fikiran dengan fikiran tertumpu dek khayal cinta, akan hidup tidak manfaat untuk ummah bahkan untuk diri sendiri jauh berada terkebelakang.Wanita muslimah JANGAN KETINGGALAN .

4 comments: